Pazartesi, Mayıs 28, 2012

Mükemmel Di’lim

En güzel keki ben yaptım

En güzel yere ben gittim

En yakışıklı benim sevgilim

Yok öyle bi’şey…

Bi sürü falsom, beceremediklerim, güzel olsun diye çırpınıp yüzüme gözüme bulaştırdığım bi sürü şey var…

Ama hep mükemmeli göstermem gerekiyormuş gibi geliyor

Artık gerçekleş yüzleşmem lazım

Zuhal Olcay’dan “Ben hiç mükemmel di’lim, belki de sıradan biriyim” şarkısını hayal edin fonda ve başarısız bir finale imza attığım kekimin macerasını okuyun…

Tarif Oktay Usta’ya ait, uygulayıcı yapımcı Dört Yapraklı Yonca…

SAM_4438 (800x600)

Malzemeler

3 yumurta

1,5 su bardağı toz şeker

1 su bardağı demli çay –soğuk olacak-

1 su bardağ sıvı yağ –ben keklerimde bu kadar çok yağ kullanmam ama ustaya saygıdan tarife sadık kaldım-

2,5 su bardağı un

1 paket kabartma tozu

1 tatlı kaşığı tarçın

1 su bardağı ceviz

SAM_4434 (800x600)

İşlem sırası aynı yumurta ve şeker minimum 5 dakika yüksek devirde çırpılır. Kalan malzemeyle hamur tamamlanır.

SAM_4435 (800x600)

İyice yağladığınız kek kalıbının her tarafı cevizle kaplanır, bu işleme mantolama deniyor.

Buraya kadar her şey normal

SAM_4439 (800x600)

Keki kalıptan çıkarttığım noktada şarkı yeniden başlıyor

“Ben hiç mükemmel değilim, belki de sıradan biriyim”

SAM_4441 (800x600)

O kadar yağlamaya rağmen belki de mantolamadan dolayı kekin yarısı kalıpta öteki yarısı tabakta…

Siz siz olun mantolu kek yaparken böyle girintili çıkıntılı kalıp kullanmayın…

Görüntü fena ama lezzet başarılı…

Sevgili tadımcılarım kusura bakmayın bu kek gönderemeyeceğim kadar dağıtmıştı kendini, bi daha ki sefere…

1 yorum:

Unknown dedi ki...

böyle durumlar çok karşılaşılan birşeydir yoncacığım. şahsen benim de böyle bir kek kalıbımı çöpe atmışlığım bile vardır. Neyse tadı iyiyse kek de iyi olmuştur o zaman. Kek daha da dağılmış fakat pişmişse o zaman da truf yapmanın vakti gelmiştir. yani mutfakta çareler tükenmez tatlım. Sevgiler...