Salı, Ağustos 02, 2011

Yar Bana Bir Eğlence

Ramazan'ın gelişiyle birlikte blogum yazılarım da uhrevi bir etki altına girdi. Ramazan'la ilgili konular dışından bir şey yazamaz oldum.


Nerde o eski ramazanlar demiycem, bugünün ramazanlarını eğlenceli ve keyifli kılmak için Karagöz-Hacivat'a vericem sözü...

Karagöz izlemeyeli yııııllar, yıııııllar oldu. Gerçeğini hiç izlemedim, izlediğimdee televizyondaydı zaten -ramazan gelince reklamlarda görünenleri saymıyorum- Ama özledim ben Karagöz'le Hacivat'ı :(((

Geçen senelerde Karagöz'ü unutturmamak isteyen Emin Şenyer'in http://www.karagoz.net/ sitesini keşfettim. Karagöz hakkında her türlü bilgiyi bulabileceğiniz oldukça zengin bir site.

Karakterler hakkında, nasıl Karagöz oynatılır, perde nasıl yapılır, oyun metinleri her şeyi bulabiliyorsunuz.

Plexiden yapılma figürleri tanesi 15 liradan satın alıp, büyükçe bir koliyi çerçeve gibi kesip beyaz bir tülbent yada ince patiskadan bir bezi de perde olarak yapıştırdınız mı kendi hayal perdenizi kurmuş oluyorsunuz. Gerisi yaratıcılığınıza kalmış

Daha fazla ayrıntı için

http://www.karagoz.net/karagoz_kuklalari.htm

Öyle verici bir siteki sayfalarca oyun metinlerini bile bulabiliyorsunuz.

Emin Şenyer'i kutlamak istiyorum :))

http://www.karagoz.net/karagoz_hacivat_oyunlar.htm

Aptal Bekçi oyunundan küçük bir girişle sizi baş başa bırakırken, bu ramazan hepimize Karagöz-Hacivat izleyebilmeyi diliyorum :))))

Off hay hak


Gönül verdik perdeye dost, başlayan bir gazeldir
Hüner değilse de dünyaya gelmek ne güzeldir
Ölümlüymüş dünya, neler gelmiş neler geçmiş
Hüner, geçmişi gününde görüp güldürmededir
Gülen pek az, ağlayan ne çok, Tanrıyı saymazsak
Hüner, oynayan kim, oynatan kim, bilmededir
Tanrı gölgesini eksik eylemesin duamız
Hüner, gölgede solmadan açmayı bilmededir.


Hacıvat:Ah efendim ne olurdu şu dört köşe perdede bana da bir arkadaş olsa, eli temiz, yüzü temiz, sözleri tatlıııı

Karagöz: Hoş geldin keçi suratlı

Hacıvat: Geliverse şu meydana, o söylese ben dinlesem, efendim haddim olmayarak bendeniz söylesem, bizi seyreden dostlar gülseler eğlenseler, iş ne imiş diyelim işimizi mevlam rast getiree Gelse o çeşm-i siyahım Handeler peyda olur

Karagöz: Hacıvat hayırdır yahu ezan mı okuyorsun

Hacıvat: Ah bana bir eğlence medetttttttttttttttt

Karagöz: Allah versin allah versin hadi başka kapıya

Hacıvat: Yar bana bir eğlenceeeeee

Karagöz: Hacıvat aşağıya gelirsem gösteririm sana eğlenceyi

Hacıvat: Yar bana bir eğlenceeeee (Karagöz evden atlar, Hacıvat ile kavga ederler, Hacıvat kaçar Karagöz yerde yatar)

Karagöz: Ahhhh amannnn, Hacıvatı kaçırdım ama galiba ben de altıma kaçırdım, sen bir daha gel bak ben sana neler yapıcam Hacıvat (Hacıvat gelir)


Hacıvat: Aman Karagözüm akşamı şeriflerin hayır olsun

Karagöz:Senin de sülaleni sansarlar boğsun (vurur)

Hacıvat: Aman Karagözüm ben sana iltifat ediyorum sen ise bana vuruyorsun yazıklar olsun sana yazık

Karagöz: Hoş geldin kazık oğlu kazık (vurur)

Hacıvat: Aman karagözüm ağzından çıkanı hiç kulağın duymuyor

Karagöz: A musibet adam, her akşam gelirsin kapımın önünde hay bana pancar hay bana pancar diyerek bağırırsın, hiç halimi sormazsın, başımdan geçenleri bilmezsin

Hacıvat: Hayrola Karagözüm ne oldu

1 yorum:

AslıASLI dedi ki...

ah karagöz ve hacivatım :) onların bu diyaloglarına bayılıyorum. senelercede duymasam farketmez. hiç unutmuyorum :)