Çarşamba, Mayıs 13, 2009

Eklemsel Sorunlar

İnsan sağlıklıyken çok da önemsemediği şeylerin önemini ne yazık ki kaybedince anlıyor. Geçen seneden beri git gel diz problemim bir türlü çözümlenemeyince geçenlerde başka bir doktorun kapısını çaldım.

Aslında en doğru teşhisi ve yönlendirmeyi o yaptı. İlk başta ona gitmiş olsaydım belki de tekrarlayan sorunlar yaşamaz ve sorunumu derinleştirmezdim.

Neyse, son 1,5 aydır fizyoterapi yapılıyor dizime. Özellikle iç bacak kaslarımın güçlenmesi gerekiyor diz kapağımın kendini kaybedip sağa sola kaymaması için. Benim öyle sıradan bir fizik tedavi değil, sportif rehabilitasyona ihtiyacım var sporcular gibi.

Ama tam yerindeyim. Milli takım fizyoterapistlerinin Levent'te ki kliniğine gidiyorum. Therapy Art Center. Yani yeşil sahalara dönmek için gün sayıyorum.

www.therapyartcenter.com

Sıkı çalışıyorum valla. Egzersizlerimi aksatmıyorum. Ama artık vitrinlere bakarken topuklu ayakkabılar bana hiç bir şey ifade etmiyor nedense.

Benim hatalar silsilemde sürekli yüksek topuklu ayakkabı giymek bir de onlarla 12 kat merdiven inip çıkmak gibi bir gafletim var ki affedilir gibi değil.

Ben artık hareketlerime dikkat ediyorum. Ama size de önerim; topuklularla, elinizde yük varken mümkün olduğunca az merdiven kullanın, atlayarak zıplayarak merdiven inip çıkmayın. Kısacası dizinize gereksiz travmalar yaşatmayın.

Benim sorunum tek dizimde ama ya iki dizimde birden olsaydı. Ne diyim sadece dizinize değil Allah hiç bir eklemimize zeval vermesin. Nereniz ağrıyorsa canınız ordadır ya benimki bu aralar dizimde. Gözüm gibi bakıyorum ona :)

1 yorum:

lezzettabağı dedi ki...

Geçmiş olsun!Gerçekten de her yerimizi önemseriz ama iş ayaklarımıza ya da bacaklarımıza gelince hiç dikkat etmeyiz nedense!Ama bizi taşıyan en değerli organlarımız onlar!Ben de sürekli ayakta olduğum bir iş yaptığım için çok dikkat ediyorum gerçekten.
Sevgiler...