Pazar, Nisan 19, 2015

Terrarium - Benim Dünyam

Terra, toprak; rium da akvaryumdan çağrıştıracağı üzere toprak dunyası diyebileceğimiz minik bir dünya...

Kendi kendine yetmeye çalışan nefes alıp veren gerçek bir dünya...

Bugün ben de kendime böyle bir dünya yarattım :-)))

Terrarium House'un yaratıcısı Burçin terrariumların doğuşundan başlayıp, nasıl yapıldığı, nasıl yaşadığı hakkında bilgilerle kendi dünyalarımızı yaratmayı öğretti bize...

Çakıl, üzerine aktif karbon yani kömür, üstüne bitkiye uygun bir toprak, sukulent, tropik bitkiler, liken, yosunlar, biraz kum ve maket dünyasından minik figürlerle yaratılıyor bu dünya...

Sadece bitkilere yuva olmanın ötesinde hikayesi olan dünyalar yaşıyor terrariumlarda.

Benim elimdeki malzemeden beynimin yarattığı hikaye, psikiyatristlerin hastalarına resim çizdirerek bilinçaltına ulaşma çabalarının ne kadar haklı olduğunun ispatı :-))


Öyle oturmaya devam edersen alır başımı giderim ;-))

Detaylar için klibi izleyebilirsiniz ;-)

http://flipagram.com/f/UGysRGoooH
Dipnot: Dünkü yazımın üstüne çatı, duvar bahçeleri derken kavanoz bahçeleri de eklendi listeye.  Ama aynı kefeye koyamayız onlarla haksızlık olur...


2 yorum:

Unknown dedi ki...

çarpıcı bir güzellik,şahane bir hayal dünyası:)

Asortik Krep dedi ki...

Ben de özendim, güzel gözüküyor :)