Pazar, Ağustos 31, 2014

Cheesecake Sevdam

bi kac sene oncesine kadar cheesecake agzina surmeyen biri olarak, ne ara nasil oldu da bi cheesecake kasifi olup ciktim :-)))

her ne kadar simdiye kadar yaptigim tum cc (cheesecake) ler begenilse de ben hep daha farkli daha iyi nasil olur pesinde yap bozlar pesindeyim...

son maceram son denemem de dun gerceklesti...

cikolata

ve ona eslik eden gizli ozne portakal kabugu rendesi :-))

ikisi bi arada benim muhtesem ciftim ;-))

kistan rendelenip buzlukta bekleyen portakal kabugu rendeleri, kasik kasik futursuzca kullanabilecegim kadar coktu...

kakaolu tabanina, cheese karisimina ve en son krema icinde erimis bitter cikolatayla kapladigim ustune...

klasik bir kakaolu biskuvi tabana 

1,5 paket eti kakaolu
80 gr tereyagi
1 yemek kasigi portakal kabugu rendesi

kelepceli tabana iyice sikistirarak doseyin.

ic malzemesi

500 gr labne (icim labne kullandim 500'luk paketi var, yalniz cafe fernando'dan ogrendigimle fazla suyunu atmak icin kagit havluyla suzgecte biraz bekletip karisim kabina aldim)

250 gr pinar krema 

karistirip 1 bardak toz seker

tek tek kirarak ekledigim 3 yumurta

ve en son 1 yemek kasigi un ve 1 paket vanilyayi eleyerek ekledigim karisima 3 yemek kasigi portakal kabugu rendesi ve askimi ;-) da katip

150 derece firinda 50-55 dakka su icerisindeki baska bir tepsi icinde pisirdim.

yarim saat dinlendikten sonra 100 gr krema icine kirarak ekledigim 100 gr nestle bitter cikolatayi eritip kivamli bir hale gelince uzerini kapladim.

ve yine bir yemek kasigi kadar ask yani portakal kabugu rendesini uzerine serpistirerek finali yaptim...

bir gece dolapta bekledikten sonra ideal lezzetine kavusan cheesecake'im bana gore simdiye kadar yaptiklarimin icinde en  guzeli :-)))

resimlerde uzerine konmus kirik biskuviler gorebilirsiniz ama onlarin butune bi etkisi yok, olmasa da olur...

varliklari yokluklari bir yani...

yeni bir portakal cikolata askinda gorusene kadar simdilik hoscakalin ;-))

tarifin genis ozeti icin flipgram videosunu izleyebilirsiniz 

Hiç yorum yok: