Pazar, Kasım 04, 2012

Külkedisi Chesecake


Aslında orjinal adı Big Chefs usulü balkabaklı chesecake...

Ama bloguma yazmaya başladığım anda, Külkedisi'nin balkabağı arabası düştü aklıma...

Beni de Külkedisi'nden Cindrella'ya dönüştürür belki, belli mi olur ;))

Gerçek niyetine ;)

Gelelim tarife ve fotoromanına...

Önce uyarılar!!!

Yaklaşık 2 saatinizi alacak meşakkatli bi üretim sürecini göze almanız gerekiyor...

Ben artık sonuna doğru kan ter içinde kalmışken, nerden kalkıştım bu tarife diyip, bi süre fırına bakmaktan kaçtıysam da sonuç muhteşemdi...

Teşekkürler Allahım beni mahçup etmediğin için :))

Malzemeler: (parantez içindeki rakamlar orjinal tarife göre)

Taban için;
Bir paket burçak bisküvi
40 gr erimiş tereyağ
40 gr kuş üzümü
40 gr ince çekilmiş ceviz
2 çay kaşığı tarçın -tepeleme-

Bisküvileri merdaneyle un haline getirip tüm malzemeleri karıştırıp tabanımıza kalıba iyice sıkıştırarak yayıyoruz.



Kabaklar;
250 gr balkabağı
400 gr şeker
500 ml su

Küp, küp doğranmış kabakları, 25 dakika orta ateşte ağzı kapalı olarak pişiriyoruz.


Üst için;
200 gr şeker
1 limon kabuğu rendesi
600 gr labne (750 gr)
125 gr krema
100 gr un
1 pk vanilya
5 yumurta (9 yumurta)

Şeker,limon, labne, kremayı çırptıktan sonra un ve vanilyayı ekliyor, en sonda da yumurtaları tek tek ekleyerek hamuru yapıyoruz.

Hamur hazır hale gelince daha önce pişirdiğimiz kabakları -sadece kabakları suyu yok- içine ekleyip daha önce hazırladığımız bisküvi tabanının üstüne döküp fırına veriyoruz.



Fırına vereceğimiz kabımızı içinde su olan başka bir tepsi içerisine koyaraktan 140-150 derece arasında 1,5 saat pişiriyoruz.

Afiyet Olsun!



2 yorum:

Begüm ŞEN dedi ki...

Woow harika gözukuyor denemeliyim.
Bayildim tariflerinize elinize saglik cok keyifli bir Blog 😍

Dört Yapraklı Yonca dedi ki...

Tesekkurler :)))