Cumartesi, Ağustos 11, 2012

Glazürlü Limonlu Kek

Haftalar önce bahsettiğim Limonlu Kek tarifini uzuuuun bir rötardan sonra ancak yayınlayabiliyorum, gecikmeden dolayı özür dilerim.

Oruç kafası tarifi Cafe Portakal'dan aldığımı yazmışım -ki hala daha ordan aldığımı sanıyodum- aradım taradım yok. Meğerse Lezzet dergisinin web sitesinden almışım ;)))

Tarifi ordan, yapması ve fotoları benden ;)))

Malzemelerimizin tamamı fotoğrafta yer alıyor, ölçü falan yok hamarat olan anlar ;))

       
    Hadi bu seferlik veriyim, çünkü ben yarım ölçü yaptım şaşırtmıyim sizi, orjinal ölçüler şöyle...
       4 yumurta
       2/3 su bardağı ayçiçeği yağı
       1 su bardağı toz şeker
       1 su bardağı süt
       2.5 su bardağı un
       1 paket vanilya
       1 paket kabartma tozu
       Yarım limonun suyu
       2 yemek kaşığı rendelenmiş limon kabuğu


Keki pişirdikten sonra önceden yapıp soğuttuğunuz limonlu şerbeti kekin üzerine döküyorsunuz. Bu işlem sırasında bıçakla keki delerseniz içine daha nufüs edeceğini düşündüğümden ben öyle yaptım...

Üzeri için;

       2 limon
       1.5 çay bardağı su
       1 su bardağı toz şeker

Glazür için;

    5 yemek kaşığı pudra şeker
    2 yemek kaşığı limon suyu

En sonunda da glazürü üzerine  sürdüğünüzde aşağıdaki gibi bi kekiniz oluyo, yoğun limon aromalı


Kaymaklı dondurmayla servis önerisi de benden

Afiyet Olsun ;))))

Hiç yorum yok: