Cumartesi, Mart 10, 2012

Sosyal Kol

Öğrencilik yıllarımızın hatıralarında her yıl bir sosyal kola yazılma, en çok talep görenlere öğretmenin seçtiğinin yazılması kimsenin yazılmak istemediğine de  mecburiyetten kayıt olma vardır...

Şimdi nerden çıktı bu diyceksiniz...

Billboardlarda görmüşsünüzdür belki,

"yeşilay kolu başkanını arıyor"

Yeşilay okullardaki eski başkanlarını arıyomuş da ;))

Hatırlamaya çalıştım ben ne kolları olmuştum...

Trafik kolu olduğumu hatırlıyorum hatta o birinci sınıftaydı sanırım,

Napar ki trafik kolu???

Kızılay kolu...

En rağbet görendi, en ekşını olan o olduğu için kızılay paraları toplanır, pulları dağıtılır, sınıfın ecza dolabı ondan sorulur

Kitaplık kolu vardı bu da ekşınlıydı, sınıfın kitaplığı ona emanetti ödünç kitap verme dolabı düzenleme

Hatırlamakta zorlandım başka neler var diye, google müracat ettim :))

Yeni yeni kollar çıkmış -bu arada eğitsel kolmuş resmi adı-

Tüketicileri Koruma Kolu bile var bizim zamanımızda yoktu di'mi?

Şöle bi sayarsak

Gezi kolu,
Sağlık ve temizlik kolu
Kooperatif kolu,
Hayvanları koruma kolu
Yangın kolu
Resim kolu
Folklor kolu

Neyse eski Yeşilay Kolu başkanlarındansanız belki sizi arıyolardır ;))

http://yesilaykolubaskaniniariyor.com/




2 yorum:

Adsız dedi ki...

Yeşilay'dan bu katkınız için size kocaman bir teşekkür :)

Ali Yiğit
Yeşilay Cemiyeti
Basın Danışmanı

Dört Yapraklı Yonca dedi ki...

ne demek, rica ederim :)))