Pazartesi, Ağustos 01, 2011

Açlık

80'li yıllarda "We are the world"le Afrika'daki açlığın farkına vardığımızın üzerinden onlarca yıl geçmesine rağmen bugün hala yaşadığını bir kaç hafta önceki bi haberle farkettim.

Büyüyüp, ayaklarımızın üzerinde durma çabamız sırasında uzaklarda kalmış unutmuştum belki de; dahası teknolojinin alıp başını gittiği, lüksün sıradanlaştığı, gelirle harcamanın ters orantıda uçlara dayandığı tüketim çılgınlığında çok düşünmeyip üstünde gerilere atmıştım.

Dünyada hala açlıkla savaşan milyonlarca insan var...

Bu cümleyi yazmak bile tüylerimi ürpertiyor. Bu bir hastalık değil tedavisi olmayan, bulaşıcı bir salgın değil önüne geçilmeyen...

Bir kap yemek, bir tas çorba tedavisi

Sürdürülebilir olması gerekiyor tabi ki; balık vermekle değil tutmayı öğretmekle çözümlenecek uzun vadeli bir iş tabi ki. Bunun için politikalar, planlar Birleşmiş Milletler düzeyinde yapılıyormuş, ama geçen onca yıla rağmen neden hala var; işte bunu çok merak ediyorum.

Son verilere göre 925 milyon insan açlıkla mücadele ediyor dünyada. 2015 yılında bu sayının 400 milyona indirilmesi hedefleniyormuş. -dilerim olur-

Aşağıdaki grafikte dünyada açlık çeken insan sayısının yıllara göre değişimine göre teknoloji ilerlerken insanlık bayağı bi kan kaybetmiş...

Dünya üzerinde açlıkla savaşan ülkelerin olduğu haritada Türkiye %5'ten az da olsa yerini almış ne yazık ki. Koyu kırmızılar en çok kanayan yerler :(((


Bireysel olarak neler yapabileceğimize baktığımda küçük maddi destekler, internet üzerinden tıklamalarla sponsorların maddi desteğini sağlamak, benim gibi unutanlara hatırlatmak için sosyal medyayı kullanmak...

Ramazan'da Diyanet işlerinin başlattığı her evden bir fitrenin Afrika'ya gönderilmesi kampanyasında 5601'e "Afrika" yazarak göndereceğiniz bir sms'le 5 TL bağış yapabilir 3 sms'le bir iftar bir fitre parasını denkleştirebilirsiniz.

Bunun dışında kalan zamanlarda

http://www.thehungersite.com/ sitesindeki linke her gün tıklayarak sponsorların bir kap yemek vermesine vesile olabilirsiniz.

Diğer yandan Birleşmiş Milletler Tarım ve Gıda Örgütü (FAO)'nun başlattığı “The 1billionhungry project” dahilinde

Dünyada 1.000.000.000 insan AÇ ve ben buna öfkeliyim sitesindeki bildiriyi imzalayabilir ve bu

oluşuma manevi destek verebilirsiniz.

4 yorum:

lengineer dedi ki...

Ne desem bilemiyorum...
Çok önemli bir konuya parmak basmışsın ve çok güzel bir araştırma...
Ramazanda aklımıza gelen ilk şey bu olmalı bence -aç insanlar gerçeği-...

AslıASLI dedi ki...

Geçen akşam Nijer'de gönüllü doktorluk yapan biriyle konuştuk..

Ve ben bilmeme rağmen Afrika'daki sorunları, yine yeniden kahrettim..

şansu dedi ki...

Katılıyorum.Hepimiz o haberlerdeki çaresiz gözleri görüpte kahroluyoruz bazen kendimizden utanıyoruz ama evet U-NU-TU-YO-RUZ.

Unutuyoruz.İnsanların en temel ihtiyaçlarını karşılayamadıkları için bir dilim ekmek bir bardak su bulamadıkları için ölüyor olmaları kabul edilemez.

Bakıpta ağlamak yerine bişeyler yapmak lazım.

Bence yazında belirttiğin internet sitelerinin linkinide bloğunun bi köşesine koymalısın mutlaka.

Dört Yapraklı Yonca dedi ki...

yorumlarınız için teşekkürler, önerini ilk fırsatta uygulayıp sitemde sürekli görünmesini sağlayacağım. sağol şansu :)