Cuma, Mayıs 06, 2011

Il Papiro ve Kağıthane


Her ne kadar günümüz koşulları gereği bilgisayarda yazsam da yazılarımı, kalemi kağıdı görünce içim kıpır kıpır oluyor. Onlara dokunmaktan, onlarla birlikte olmaktan büyük bir haz duyuyorum.

Rengarenk maskeler, camlar şık elbiselerle dolu vitrinlerin olduğu eğlenceli Venedik sokaklarında Il Papiro'yu görünce nerde neden olduğumu, arkadaşlarımı unutup mağazanın büyüsüne kapıldım.


Kaplama kağıtları, kartpostallar, davetiyeler, çeşit çeşit mektup, not kağıtları, kitap ayraçları, kutular, kalemler, hokka ve divitler, bloknotlar, kutular ve kağıtla ilgili sayamayacağım yüzlerce ürün.

Aklımı başımdan aldı :))))

Pastaneye giren çocuğun ordaki tüm pastaları yemek istemesi gibi, Paşabahçe'deki her şeyin benim olmasını istediğim gibi, Il Papiro'daki her şeyi de almak istedim.

Ebru sanatından örneklerin olduğu ürünler raflarda dikkatimi çekmişti. Mağazanın internet sitesini incelediğimde bildiğiniz bizim ebru tekniğiyle yapıldıklarını gördüm. Yakın Osmanlı-Venedik ilişkileri nedeniyle bu sanatımızı öğrenmişler diye düşünüyorum.

http://www.ilpapirofirenze.it/

Geldiğimden beri yazmayı düşündüğüm bu büyülü mağazayı bugünkü Hürriyet Cuma gazetesinde okuduğum Kağıthane (House of Paper) haberiyle birleştirerek yazmanın doğru zaman olduğunu düşündüm.

Kağıthane; İl Papiro'nun ağırbaşlı klasik havasının aksine eğlenceli, yaratıcı ama yine kağıttan ürünler satan orjinal bir mağaza.

http://www.kagithane.com.tr/

Karaköy'de Kemankeş Caddesi, Fransız İş Geçidi No:11'de bulunan mağaza ilk fırsatta ziyaret edeceklerim arasında yerini aldı.

Hiç yorum yok: