Cumartesi, Ocak 01, 2011

Sirkeci'den kalkan tren

Geçen ay Söğütlüçeşme'den bindiğim tren, İstanbul'da ulaşım için tren yolu olduğunu da hatırlattı. Hem geçenlerde Ersin Kalkan'ın kitabında tren yolu yapılırken tarihin nasıl ortasına basılıp geçildiğini okumuştum.


Bu da demek oluyordu ki, tren yolunun sağı solu tarihti. Boş yer olmasına rağmen kara tarafındaki kapının yanında ayakta durmayı tercih ettim.


Topkapı Sarayı altındaki tünel girişlerinin nasıl tuğlayla örüldüğünü, Marmaray kazı alanını, tren yolu boyunca eski evleri, surların üzerine içine yapılan gecekonduları daha bir sürü şey gördüm. Hız sebebiyle resim çekemiyor insan, bir de gözden objektife geçme arasındaki kısa zaman bile o görüntüyü kaçırmanıza sebep oluyor. Bu yüzden belki de bu seyahati fotoğraf makinesi objektifinden yapmak daha doğru. Fotoğrafçı arkadaşlar tren yolunda muhteşem kareler var ama nasıl çekersiniz bilmiyorum ;))



Venedik'te evlerin dibinden gondollar geçiyor ya, burda da evlerin balkonuyla bahçesiyle sıfır geçiyor trenler. Aksaray'a kadar olan güzergahta öyle eski, bakımsız, kötü evler var ki. Bir de her camında her katında çamaşır asılan bir apartman vardı ki çekmeye yetişemedim. Yani bu gördüğünüz bi şey di'il.

Aksaray'dan sonra her durakta biraz daha artarak evlerin tren yoluna olan mesafesi ve kalitesi artıyor.

Hiç yorum yok: