Çarşamba, Ağustos 01, 2007

Rize Günlüğü - II

16 Temmuz Pazartesi 08:50 -Rize

Rize’de ki 3. günümüzde hala güneşi göremedik. Sadece dün akşam denize giren kırmızı büyük bir top gördük. Şimdilik çarşambaya kadar yağmur diyor hava durumu. Ancak şikayetçi değilim bu havadan. Tamam program yapamıyoruz ama yaşadığımız bu an bile keyifli.

Terastaki divanda hırka ve montlarla zaman zaman üstelik bi de battaniyelere sarılmış olarak yağmuru, yeşili ve denizi seyretmek dinlendiriyor. Sıkılmak söz konusu değil. Daha okumak için getirdiğim kitapların kapağını bile açmadım.

Niyetimiz yaylaya çıkmaktı ama galiba yayla bize indi.

Dün inceden yağan yağmura rağmen arabayla mezarlıklara çıktık. Dar yolda yeşil bir koridordan kıvrıla kıvrıla yukarılara çıktık. Önce Salih dede ve Ümmühan ninenin mezarının bulunduğu Aspet Camii’ndeki aile mezarlarını ziyaret ettik. Sonra da Hacıannem, Hacıbabam ve Hacıbabamın babası Veysel dedenin yattığı Liparit Camii’ne gittik. Biz arabadan indiğimizde yağmur dindi. Rahatça duamızı edip ziyaret ettik onları. 17 senedir gitmemiştim, gidememiştim yanlarına.

Ama orada mezarlarının başında dururken hissedeceğimi tahmin ettiğim duygusal iletişimi hissetmedim. Oysaki Hacıbabam için site hazırlarken, resimleri incelerken, metinleri yazarken daha yakındım onlara. Bir kez daha düşündüm kü mezar nerede olursa olsun ruhları en uzaktayken bile yanımızda.

Yol boyunca geçen herkes tanıdık. Annemlere hoşgeldin diyor, dayımla selamlaşıyor. İlginç geliyor bana, aynı apartmanda oturduğu insanları bile tanımayanların dünyasında. Mezarlık ziyaretinde sonra anneannemin en yakın iki arkadaşını ziyaret ettik. 3 silahşörlermiş bir nevi. Maşaallah ikisi de bedenen hala oldukça dinç ama birinin hafızası oldukça eskilerde kalmış. Şimdi 95’lerindeler yani yaşasaydı anneannemin yaşları.

Ordan indikten sonra da Of Eskipazar’da başka yaşlı bir tanıdığımızı ziyarete gittik. Seher Hanım Teyze ve eşi Faik Amca (Faik Kaptan). Hastalıklara birlikte göğüs geriyorlar. Faik Amca’nın dediği gibi gençti iyiydi birlikteydik, şimdi hastalıkta yaşlılıkta mı kötü tabii bakıcaz birbirimize. (Faik Amca eşine büyük bir özenle bakıyor, ilgileniyor. Allah herkese böyle eş nasip etsin. Birbirinin kıymetini bilen)

Evleri yüksek bir tepe üzerinde. Çay bahçeleri, çay fabrikası ve sahil alabildiğine görünüyor.

Evlerinin manzarası. Eskipazar, çay fabrikası ve sahil
Buraları en iyi anlatacak resimleri çekmek için sürekli etrafı inceliyorum. Klasik olucak ama anlatılmaz yaşanır, o havayı solumazsan bir masal olur sadece.

Hiç yorum yok: