Cuma, Ağustos 24, 2007

Beyin

Son günlerde havaların sıcaklığından mıdır, irili ufaklı can sıkıcı şeylerden midir bilinmez beynimin pek doğru çalışmadığını seziyorum.


Aklıma gelen şeyi o an söylemezsem 10 saniye sonra unutuyorum. Ama söylemeyi değil de neyi söyleyeceğimi unutuyorum. Sonra hatırlamak için beynimim bütün odalarında dön dolaş dur. Bi şeyi koyduğum yeri unutuyorum hatta koyduğumu bile. Artık insanların adlarını hatırlayamıyorum, yüzü hatırlıyorum ama isim gelmiyor, bazen yüzleri de. Konuşurken sık sık beraber olduğum insanların isimlerini birbirine karıştırabiliyorum. Mesela dün akşam da balkon demirine asılı çiçek saksının nedense bir üst seviyede olduğunu ama şimdi aşağıya indirilmiş olduğunu düşündüm. Oysa yaz başında o saksıları oraya ben koymuştum.Ve beynimin gerçekten yorgun olduğunu hissediyorum.


Sonuçta beyinde bir elektrik akımı var. Bi yer bir yeri uyarıyor, çarklar dönüyor. Ve o elektrik akımı da zaman zaman bozulabiliyor. Yediğimiz besin değerini kaybetmiş gıdalar, soluduğumuz bol zehirli hava, hele de kullandığımız elektronik aletlerin artması, cep telefonları, kablosuz modemler, kulaklıklar, ev sinema sistemleri her şey ama her şey etrafa kendi dalgalarını gönderiyor. Ve bu karmaşada bizim beynimizdekilerde yolunu şaşırıyor. Yanlış mesajlar veriyor yada hiç vermiyorlar.

Elektrikli aletler için topraklama yapılmasından bahsedilir, kaçak olmasın diye. Acaba biz de beynimizdeki akımı düzenlemek için topraklama mı yapsak. Kafamızı toprağa gömmek yada topraktan bir yastık yapıp onunla yatmak çözüm olur mu?

İşte bu konuyla ilgili araştırmalarım sırasında kolay anlaşılır ve faydalı olduğunu düşündüğüm bir site buldum.


http://www.beyindoktoru.com/

Ve yine bu sitede benim gibi beyni yorulanlara öğütler var. Bir de beyin testi.

Beyin Sağlığı İçin

Kadınlar İçin Sağlık Öğütleri I

Kadınlar İçin Sağlık Öğütleri II

Kadınlar İçin Sağlık Öğütleri III

Başka bir sitede yine konumuzla ilgili güzel bir yazı buldum. En çarpıcı cümlelerinden biri şu...

"Yüksek oranda su içerdiğinden, beynin iletkenliği çok yüksektir ve elektromanyetik alanlardan kolay etkilenir" - “İyonlaşmış havadaki negatif iyonlar, insan vücudundaki “serotonin” hormonunun artmasına, iyon dengesinin bozulması ise azalmasına neden olur. Deniz ve çağlayan kenarlarında ve iyi havada artan negatif yüklü iyonlara bağlı serotonin; insanların kendilerini dinlenmiş ve iyi hissetmelerini sağlayan hormondur.”

Daha fazlası için okumanızı öneririm.

Başka bir yazı da Ofiste Beslenme Kuralları

Hiç yorum yok: