Salı, Haziran 20, 2006

Yaz Şarkıları Geldi

Yazla birlikte yeni albümler de birer birer çıkmaya başladı. Dinlediklerim, keyif aldıklarım ve beni gülümsetenleri sayıyim.

Kenan Doğulu’nun Festival albümünden “Baş Harfi Ben”. Özellikle giriş müziğine bayıldığım şarkı; alıştığımız her şeyi açık açık söyleyen hiç bir anlamı olmayan sıradan sözler yerine eski şarkılarda olduğu gibi gizliden gizliye aşkını itiraf eden; ilkokul yıllarındaki hatıra defterlerimizde kalan akrostişler gibi “ilk harflerine baksana” diyen

“Adı lazım değil, baş harfi ben”

“Birden bire hayatının tümü oldun
Gecelerine gün gibi doğdun
Gidersen biri kırılır çok
Adı lazım değil, baş harfi ben”

Sesine ve yorumuna bayıldığım Işın Karaca’da “Mandalinalar Tezgahta” derken sözlerine anlam yükleyemesem de; şarkılarının keyif verdiğini söyleyebilirim.

Biliyorum Serdar Ortaç’ta albüm çıkarttı. Ama onla nedense yıldızım hiç barışmadı hiç bir şarkısını sevemedim şimdiye kadar. O nedenle de benim listemde yok.

Hiç tarzım olmasa da Ebru Yaşar’ın tesadüfen dinlediğim şarkısının sözleri ise güldürüyor beni.

“Ben senin olmadığın her yerde canım, yeşillenirim
Yeter ki düş yakamdan, kutupta bile güneşlenirim.”

Bir de geçen sabah işe gitmek üzere hazırlanırken sanırım Dream Tv’de farklı bir müzik duydum, oturup sonuna kadar dinledim. Türk müydü yabancı mı, ezgiler bir yandan türk diğer yandan avrupaiydi. Müziğin sonunda Behzat Gerçeker “Düşler” yazdı ekranda. İlk fırsatta yakından ilgileneceğim.

Hiç yorum yok: