Pazartesi, Eylül 26, 2005

KitapBank

Parklarda oturduğumuz banklarda yıllarca pek çok bankanın ismini gördük. Neden sadece bankalardı bilmem. (Bank’la Banka’nın yazılışındaki benzerlik mi acaba?) Şimdi ise genelde bulunduğu belediyenin adı yazıyor ya da hiç bir şey yazmıyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi günlük hayatımızın bir parçası olan bu şehir mobilyalarında değişik bir uygulamaya gitmiş. Tasarım olarak da oldukça ilginç yeni banklarda ünlü şairlerimizin İstanbul’la ilgili şiirleri yazıyor. Adeta açılmış kitap sayfalarının içine oturduğunuz bu bank üzerindeki şiirleri okumak ilginç olacağa benziyor.

-Biraz kayar mısınız? Şiirin sonunu göremiyorum da...

gibi değişik diyaloglar duyabiliriz belki de. Ya da ağaçlara, duvarlara, sıralara yazı yazmak gibi bir geleneğe sahip milletimiz; zaten yazılarla kaplanmış bir banka bir kaç edebi cümle de kendisi eklemek isteyecektir.

Tramvay ve metro duraklarına toplam 50 tane yerleştirilen banklarda Orhan Veli’den, Can Yücel’e, Yahya Kemal’den Atilla İlhan’a kadar pek çok şairin İstanbul’la ilgili şiirlerini okuyabilirsiniz. İstanbul’u Dinliyorum, Erenköy’ünde Bahar, İstanbul Ağrısı, Ben Sana Mecburum.

Bu uygulamayı görünce aklıma pazarlama açısından kent mobilyalarının fonksiyonu geldi. Tasarım olarak da reklamını yaptığı ürünle özdeşleşen mobilyalar tüketici açısından akılda kalmayı arttırır gibi geliyor bana. Türkiye’de şimdiye kadar böyle bir şeye rastladığımı hiç hatırlamıyorum. Yurtdışında örnekleri olup olmadığını ise blog dostlarımdan soruşturmayı düşünüyorum.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Bence süper bir uygulama. Belediyenin yaptığı kent mobilyalarına İstanbul şiirlerini yazmak da daha ötesinde kent mobilyalarına ürün yerleştirmekte güzel fikir bence.

trc dedi ki...

Çok iyi bir uygulama. Hatta çok yaratıcı ya. Orhan veli bu günleri görse neler derdi.

gul sen dedi ki...

evet bende gördüm bu bankları henüz şiirlerini okuma fırsatım olmadı ama muhakkak okurum